Záruka a reklamace

“Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

1. Záruka

  • Ke každému dodanému zboží je vystavena faktura, která zároveň slouží jako záruční list.
  • Na zboží se vztahuje záruční doba 24 měsíců, která začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, v souladu s ustanovením § 2191 a násl. občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.
  • V případě výměny zboží nebo jeho části v rámci reklamace začíná nová záruční doba znovu běžet ode dne převzetí nového zboží nebo jeho části.
  • Kupující má právo uplatnit reklamaci vady, kterou lze odstranit, a to nárokem na bezplatné odstranění vady (§ 2165 občanského zákoníku). Pokud však vada není odstranitená a znemožňuje řádné užívání zboží, má kupující právo na výměnu zboží (§ 2165 odst. 2).
  • Totéž právo na výměnu zboží náleží kupujícímu i v případě, že se stejná vada po opravě opakovaně objeví (§ 2165 odst. 3).

2. Jak reklamovat zboží

  • Stáhněte a vyplňte formulář pro reklamaci Formulář ke stažení (PDF).
  • Vyplňte a odešlete formulář e-mailem na adresu: info@home365.cz,
  • Zboží zabalte a zašle nebo předejte prodávajícímu bez zbytečného odkladu na adrese:
  • RATTAN-PROUTÍ, s.r.o.
  • Cihelná 290, 696 42 Vracov

    tel: +420 604 918 281

  • O přijetí reklamace Vás budeme informovat emailem
  • Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se nedohodneme jinak

 3. Odpovědnost za vady

Kupující je povinen vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil, nejpozději však do 2 let od převzetí zboží. Po uplynutí této lhůty nelze právo z vadného plnění uplatnit (§ 2112 OZ).“

Kupující má právo uplatnit práva z vadného plnění v případě, že:

  • zboží nemá prezentované vlastnosti nebo neodpovídá popisu uvedenému v nabídce prodeje,
  • zboží není vhodné pro účel, pro který se běžně používá
  • neodpovídá jakosti nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly kupujícímu předloženy,
  • není dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • nesplňuje požadavky právních předpisů,
  • u kterého se projevila vada v době do dvou let od převzetí zboží
  • vada existovala již při převzetí
  • vada vznikla v rámci záruky za jakost, pokud byla poskytnuta.

Kupující práva z vadného plnění neuplatní, pokud:

  • kupující o vadě před převzetím věci věděl a byl na ni výslovně upozorněn,
  • kupující vadu sám způsobil nesprávným použitím, mechanickým poškozením, nesprávnou údržbou, špatným skladováním, vlivem nadměrné vlhkosti
  • vada vznikla běžným opotřebením v průběhu používání. Životnost spotřebního materiálu závisí na způsobu jeho používání a skladování, a může být kratší než samotná záruční doba.
  • jde o zboží prodávané za nižší cenu a vada, pro kterou byla cena snížena, byla známa při koupi,
  • jde o použitou věc a vada odpovídá míře jejího předchozího užívání nebo opotřebení.
  • za vadu se nepovažuje, pokud zboží nenaplňuje subjektivní očekávání zákazníka, která nejsou v rozporu s popisem, vlastnostmi nebo účelem uvedeným u výrobku. V takovém případě se nejedná o vadu zboží ve smyslu zákona. V takovém případě má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, pokud uzavřel kupní smlouvu distančně (např. přes e-shop) a jedná se o spotřebitele, v souladu s § 1829 občanského zákoníku,

4. Uplatnění reklamace

Kupující má v souladu s ustanoveními občanského zákoníku právo uplatnit práva z vadného plnění v případě, že zakoupená věc má vadu. Mezi tato práva patří:

  • pokud se na zakoupeném zboží vyskytne odstranitelná vada, má kupující právo požadovat její bezplatné odstranění (§ 2165 OZ) a to v přiměřené lhůtě bez značných obtíží pro kupujícího,
  • kupující má právo na výměnu věci, pokud se stejná vada vyskytne opakovaně po předchozí opravě, nebo pokud se na věci současně vyskytnou alespoň tři různé odstranitelné vady (§ 2165 odst. 2 OZ)
  • právo na výměnu věci za novou bez vady, jestliže je odstranění vady nemožné nebo by bylo nepřiměřeně nákladné,
  • právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud se prodávající a kupující dohodnou na tomto způsobu vyřízení reklamace,
  • Kupující má právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, pokud vadu nelze odstranit a znemožňuje užívání, pokud se stejná vada opakovaně vyskytne, zboží má větší počet vad nebo pokud oprava nebyla provedena včas nebo řádně.

 

 

5. Úhrada nákladů na dopravu při reklamaci

 

Pokud má věc vady, má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z vadného plnění. Tyto náklady hradí prodávající.

Zákon  č. 89/2012 Sb § 1924  stanoví povinnost hradit účelně vynaložené náklady, nikoliv jakékoli náklady. To znamená, že prodejce není povinen proplácet nepřiměřeně vysoké nebo nadstandardní náklady, pokud bylo možné využít běžnou a levnější variantu dopravy. V případě, že kupující zvolí drahý způsob dopravy (např. expresní přepravu, přepravu s příplatky za doručení v určitém čase apod.), není prodávající povinen uhradit celou částku za dopravu, pokud:

  • se prodávající a kupující předem výslovně nedohodli na daném způsobu dopravy a jeho ceně,
  • kupující zvolil způsob dopravy, který je nepřiměřeně drahý nebo neobvyklý a přesahuje běžnou a účelnou výši nákladů.

Doporučení k zaslání zboží na reklamaci

Před odesláním reklamovaného zboží doporučujeme nás nejprve kontaktovat na tel. +420 604 918 281. Rádi vám poradíme s výběrem nejvhodnějšího a nejefektivnějšího způsobu dopravy, aby reklamace proběhla hladce a bylo možné uplatnit nárok na úhradu přepravních nákladů v souladu s občanským zákoníkem.

Za účelem doručení zboží k reklamaci nebo odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme využít přepravní společnost GLS, která běžně doručuje naše zásilky zákazníkům a umožňuje přepravu balíků délky až 200 cm. Tento způsob dopravy je zpravidla nejrychlejší a cenově dostupný a je možný pro běžného občana. Více informací o přepravě GLS zde

6. Vyřízení reklamace

  • Prodávající vystaví reklamační protokol, ve kterém uvede, jak byla reklamace vyřízena (oprava, výměna, sleva, vrácení peněz).
  • Protokol je zaslán nebo předán zákazníkovi (např. e-mailem).

  Oprava zboží

  • Pokud je zboží opravitelné, provede se oprava bez zbytečného odkladu a bez nákladů pro zákazníka.
  • Po opravě je zboží zasláno zpět zákazníkovi, obvykle stejným způsobem, jakým bylo doručeno k reklamaci.

 Výměna zboží

  • Pokud oprava není možná nebo je neúčelná, je zboží vyměněno za nové nebo bezvadné.
  • S výměnou začíná běžet nová záruční doba.

Vrácení kupní ceny (odstoupení od smlouvy)

  • Pokud je reklamace vyřízena odstoupením od smlouvy, je zákazníkovi vrácena kupní cena na bankovní účet uvedený zákazníkem nebo jiným dohodnutým způsobem,
  • úhrada je provedena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů od uznání reklamace (nebo od vrácení zboží, pokud je to podmínkou).
  • zákazník vrací zboží, pokud si ho ještě ponechával (např. u vad nebránících užívání).

 Doprava po vyřízení reklamace

  • Náklady na zpětné zaslání zboží po opravě/výměně zákazníkovi hradí prodávající, pokud byla reklamace oprávněná.

 Ke stažení:

Formulář pro uplatnění reklamace

 

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.